.....................



گرم کردن بدن در کونگ فو توآ

 

امروزه اهمیت فعالیت بدنی به عنوان بخش مكمل زندگی سالم گسترش یافته و شواهد علمی از فواید سلامت بخش تمرین و ورزش در حال افزایش است در همین رابطه گرم كردن بدن قبل از تمرینات ورزشی و سرد كردن بدن بعد از انجام تمرینات ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دو از عوامل اصلی در جلوگیری از آسیب ها و صدمات ورزشی می باشند.

 

 

 

گرم كردن

گرم کردن به حرکات آهسته و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن، عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است.  

 

 

اهداف گرم كردن یا آماده سازی بدن

  • هدف ارتقاء و بهبود اجرا، حفاظت از بافت های نرم
  • حداقل آسیب به عضلات اسكلتی 
  • كاهش اضطراب برای اجرا
  • آمادگی برای اجرای مهارت های خاص است

 

عوامل مؤثر در گرم كردن

 

شرایط محیطی : هر قدر هوا سرد تر باشد مدت گرم كردن باید بیشتر باشد ، بنابراین در مناطق و فصل های گرم یا معتدل مدت 5 تا 10 دقیقه و در هوای سرد 10 تا 20 دقیقه توصیه می شود.

  • لباس ورزشكار : میزان پوشش و لباس ورزشكار بر مدت گرم كردن موثر است بنابراین بهتر است ورزشكار در هنگام سردی هوا با لباس گرم كن به نرمش بپردازد تا بدنش بهتر و سریع تر گرم شود و همچنین می تواند در هنگام تمرین یا مسابقه از تعداد لباس خود بكاهد .
  • میزان آمادگی فرد : هر قدر آمادگی فرد بیشتر باشد مدت گرم كردن كم تر است و بر عكس؛ ورزشكاران قهرمان نیز از اهمیت گرم كردن نباید غافل باشند.
  • نوع تمرین : هر چقدر مدت تمرین اصلی بیشتر باشد، مدت گرم كردن نیز باید بیشتر باشد.
  • سن : با افزایش سن، نرمش و انعطاف پذیری كاهش می یابد بنابراین باید به مدت گرم كردن افزود.
  • مقدار آسیب دیدگی : اگر ورزشكار سابقه آسیب دیدگی و ضرب دیدگی در یك ناحیه خاص داشته باشد لازم است آن را بیشتر گرم كند.
  • شدت گرم كردن : شدت گرم كردن به میزان آمادگی فرد بستگی دارد. برای مثال: گرم كردن كافی از نظر مدت و شدت برای قهرمان شنای المپیك باعث خستگی و درماندگی شنا گر عادی و تفریحی می شود.

 

گرم كردن عمومی بدن

 

در این مرحله از گرم كردن، تمام عضلات و اندام های بدن از طریق بالا بردن درجه حرارت بدن و همچنین دستگاه های قلبی _ عروقی و تنفسی از طریق افزایش ضریان قلب و تنفس آماده پرداختن به فعالیت ورزشی می شوند كه شامل حركاتی است كه بدن را به طور كلی و عمومی گرم می كند؛ در كلیه رشته های ورزشی انجام می شود و با فنون و مهارت هایی كه باید در یك رشته خاص ورزشی انجام شود مستقیماٌ ارتباط ندارد . گرم كردن عمومی سه مرحله دارد :
1. راه رفتن و دو آهسته
2. نرمش های عمومی
3. حركات كششی ایستا و پویا

 

گرم كردن اختصاصی بدن

 

در این مرحله آماده سازی كامل عضلات درگیر در فعالیت ورزشی مورد نظر با استفاده از حركات مختلف بدون وسیله و یا با وسیله مد نظر می باشد، گرم كردن اختصاصی مرور فن و مهارت هایی است كه ورزشكار در تمرین یا مسابقه باید انجام دهد، برای مثال : در رشته والیبال بازیكنان پس از گرم كردن عمومی، چند حركت پاس پنجه و ساعد و اسپك را انجام می دهند یا در بازی بسكتبال بازیكنان چند بار انواع دریبل، پاس، شوت، ریباند و ضد حمله را تمرین می كنند .

 

  •  

 

 

 



:: برچسب‌ها: گرم کردن بدن قبل از تمرین در کونگ فو توآ+عکس,

نوشته شده توسط ali sadeghi در دو شنبه 3 فروردين 1394

و ساعت 22:31



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by rochak-ali ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




ادر این وبلاگ سعی شده مجموعه مقالات مفیدی درباره کونگ فو بازنشر شوند تا آنچه باتجربه ها می دانند در اختیار کم تجربه ها قرار گیرد. تمام مقالات با ذکر منبع منتشر شده اند، ملطب یا عکس از رشته توآ رو به ایمیلم بفرستید بعد از بررسی منتشر میکنم icelove4079@gmail.com
icelove4079@outlook.com




ali sadeghi
masoud
Ehsan Ailkhani
mina aghaghi
shima alizadah
ali dorri por
parvin sabori




ابزار وبلاگ
مژگان دوستت دارم
singel
تنهایی
icy boy
شیطون بلا
دانلود آهنگ جدید 2015
بزرگترین وبسایت تفریحی ایرانیان
تعمیرلباسشویی،اسپلیت،برد وقطعات یدکی
خرید مانتو
سرگرمی جک و اس ام اس های عاشقانه جدید
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان KONG FO , image, ... و آدرس rochak-ali.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












کونگ فو توآ , کونگ فو , کونگ فو توآ , معنای کونگ فو در بین مردم چین , ; , مبارزه کونگ فو توآ , آرم كونگ فوتوآ , زندگی نامه بروسلی , بروسلی , اصول تمرینات در هنر توآ , قوانین کونگ فو , آدابی که رعایت آنها در ورزش کونگ فو اجباری میباشد , آیین کونگ فو , آداب کونگ فو کاران , سرار ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 7835
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1